Thursday, April 22, 2010

SISTEM PEMARKAHAN E-TILAWAH

Demi meningkatkan martabat Islam di mata dunia dalam bidang ICT, maka saya telah mencipta satu sistem pemarkahan tilawah yang canggih dan amat berkesan dan berguna kepada pihak penganjur.
Sejak dulu hingga kini, kesemua musabaqah atau pertandingan seperti tilawah , hafazan, nasyid dan seumpamanya masih menggunakan kertas atau borang markah.
Sistem yang saya bangunkan ini, tidak perlu menggunakan borang pemarkahan malahan lebih cepat dan mudah.
Saya memerlukan sokongan individu atau mana-mana syarikat yang dapat mempromosikan sistem ini hingga ke peringkat antara bangsa. Demi meningkatkan imej Islam. Saya dah promosi kepada JAKIM hingga ke peringkat akhir namun tiada respons. Mereka masih suka pakai cara lama (tradisional). Tak mau yang canggih dan mudah. Masih mahu simpan borang dalam fail-fail yang makin lama makin lapuk. Kenapalah Jakim tak mahu buka mata. Orang dah maju ke depan, Jakim masih duk takuk lama juga. Setiap tahun habis duit beratus ribu hanya nak buat astaka saja. Siapa yang berniat nak tolong atau nak tau lanjut hubungi saya : 0169658936.

No comments:

Post a Comment